Phuket en Krabi - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Nicky en Karlijn - WaarBenJij.nu Phuket en Krabi - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Nicky en Karlijn - WaarBenJij.nu

Phuket en Krabi

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Karlijn

19 Februari 2014 | Thailand, Ao Nang

Hallo allemaal!

In Bangkok zijn we dus op de nachtrein gestapt. We kwamen op het station in de hoop onze tickets nog te kunnen 'upgraden' naar slaapplaatsen aangezien die al vol waren bij het boeken van de tickets. Dit kon dus niet, de trein was vol. Dit hield in dat we 11 uur zittend in een ouderwetse trein moesten zitten (langer dan onze vliegreis!) Maarja, we hebben het nog aardig uitgehouden. We kwamen in 3 kwartier later dan gepland aan in Surat Thani. Daar kregen we een sticker opgeplakt met Phuket erop zodat we nog met 2 bussen en vele uurtjes later aankwamen bij ons hostel in Patong Beach (op het schiereiland Phuket). Voor de rest bij gekomen van de reis om s'avonds een gezellig tentje op te zoeken voor een welverdiend biertje.

De volgende dag hebben we Phuket old town bezocht, daar nog wat tempels gezien en monniken. Vrijdag ging onze wekker vroeg ( 06:00) om 7 uur stond onze chauffeur op onze deur te bonken. We gingen een dag naar Phi Phi Islands! Met een grote boot hebben we een aantal baaitjes bezocht en hebben we in Maya Bay gesnorkeld. We hebben heel veel mooie en grote vissen gezien. Op Phi Phi Island hebben we geluncht en nog wat shirtjes gekocht en toen zijn we weer terug gegaan naar ons hostel (toch wat verbrand, ondanks het vele smeren). S'avonds wat gegeten en lekker naar live muziek geluisterd. Het was tenslotte valentijn. Zaterdag hebben we een rustig dagje gehouden om even wat hotels te boeken, was te doen en dat soort klusjes.

Zondag waren we weer om 7 uur klaar om te vertrekken richting Krabi (Ao Nang) we kwamen om 11 uur aan na een mooie tocht met een speedboat, ging best rap. Na met een busje naar ons hostel zijn gebracht kwamen we in een leuk hostel. We hadden de eerste 2 nachten een gedeelde kamer genomen (dit was het enige dat nog vrij was) daarna hebben weer 2 nachten een eigen kamer. Dit was ook weer een goed hostel alleen de bedden van de gedeelde kamer leken wel beton!

Maandag werden we om 8 uur opgehaald voor de 4 islands tour.
Er liggen een aantal eilanden in de buurt van Krabi die we dus gingen bezoeken. We werden allemaal opgespiltst in de haven en gingen in een longtail boot (een houten soort van kano met een dieselmotor boven op de boot vast gemaakt), wat een ervaring. De meeste eilanden die we hebben gezien waren best mooi, ook was er een eiland dat meer afval was dan eiland. Erg zonde!
We hebben een 'lekkere' lunch gehad op 1 van de eilanden en ook nog een keer gesnorkeld. Dit was weer heel leuk. We zwommen letterlijk tussen de vissen.
S'avonds zijn we wat gaan eten in een thai-dutch restaurant, ja echt het bestaat! We konden er van alles krijgen : bitterballen, snert, een frikandel, of patat oorlog. Wij zijn toch maar voor een normaal gerechtje gegaan.
S'avonds zijn we naar Roots Rock Reggae bar gegaan. Hier wat gedronken en een spelletje gedaan met op de achtergrond een live band. Rond de klok van 10 uur gingen alle lichten uit en moesten alle tafeltjes dichterbij het podium worden geschoven. Wij dachten gaat het sluiten of is dit voor een politie controle? We kwamen er snel achter. Er kwam (voor ons dus onverwacht) een vuur show. Ze hadden kettingen met ballen eraan die in de fik stonden, daar gooide ze mee en deden super knappe trucs en nog meer van dat soort ongelofelijke dingen.

Vandaag hebben we een heerlijk dagje strand gehad. Verder een rustig dagje en 's avonds zijn we weer naar dezelfde bar als gister geweest. Wat was dat weer gezellig! Helaas hadden we wel een mieren plaag in onze kamer dus eerst nog alle tassen uitruimen en mieren meppen.

Vandaag onze laatste dag in Ao Nang. We hebben een beetje uitgeslapen en daarna met een tuk tuk naar Krabi town geweest. Hier hebben we besloten dat we ook nog naar een waterval wilden, 30 km verderop. Dit bleek uiteindelijk een National Park te zijn, erg mooie natuur en een grote hoge waterval. Dus uiteindelijk toch nog een goed bestede dag.

Morgen worden we om 6 uur 's ochtends opgehaald om te vertrekken naar Koh Sumui. Dus dat wordt op tijd naar bed vanavond.

We hebben een (voorlopig) foto album op internet (omdat we op deze site niet zoveel foto's kunnen plaatsen). Er komen nog een aantal foto's bij wanneer we in Koh Sumui zijn, aangezien we hier slecht internet hebben.
Deze is te vinden onder de volgende link:

We houden jullie op hoogte!

Groetjes Humpie en Dumpie.

• 19 Februari 2014 - 12:28

Jessemy:

Super gaaf weer zeg! en ben zo jaloers op het heerlijke weer. Gelukkig niet zeeziek ;-) haha ja die stickers voor het geval je zelf vergeet dat je richting phuket reist altijd handig;-) kkuss

• 19 Februari 2014 - 13:23

Marjanne:

Heerlijk wat een verhaal !
    Die stickers...jullie reizen zoveel je zou ervan in de war raken waar je heen moet..
    En wat een ontzettend leuke foto's
    Dikke kussss

• 19 Februari 2014 - 14:50

Rob:

Raak niet verslaafd aan al die " luxe " !!

Anders vallen de andere landen zo tegen hahaha. Nee hoor , maak er iets moois van. Heerlijk dat jullie zo per dag beslissen wat te doen.

Geniet

• 19 Februari 2014 - 15:00

Winnie:

klinkt goed allemaal.
    de foto's in het album zijn ook leuk! die van die stapel dozen helemaal, al heimwee Karlijn? hahahaha

• 19 Februari 2014 - 16:29

Inge:

Jammer dat mijn deurbel ging en ik mijn client binnen moest laten :-(! Kon ik nu pas jullie mooie foto's zien en jullie verhaal lezen. Wat geweldig mooi is het bij jullie :-)!! Elke minuut weer iets nieuws, leuks, moois! Jammer dat je niet meer ogen hebt om alles te zien. Heeeeeele dikke knuffel!!!

• 19 Februari 2014 - 18:09

Jan-Willem :

Top! Heb er beelden bij, van dat snorkelen dan en welke vissen je ziet-:)
    Vermoeiende dagen zo maar ja met volle teugen ondervinden!

• 19 Februari 2014 - 19:51

Dorien:

Het avontuur gaat goed en in rap tempo! Op de foto's lijkt het alsof Nicky's wangen geslonken zijn door de reis, of komt het van de baard?
    Enjoy!
    groeten van de buren!

• 19 Februari 2014 - 22:00

Leen En Gon:

Wat een paar bofkonten zijn jullie toch...! En wat een belevenissen en indrukken hebben jullie tot nu toe ondervonden. Daar moet je af en toe toch even van uitrusten ! Er is nog een hele tijd te gaan....! We hebben van Rob een kleine impressie ontvangen va n de phi phi eilanden, om een beetje te ervaren wat jullie meemaken tijdens het varen en snorkelen. Het lijkt net of we op zo'n boot zitten, we horen de golven en de geluiden, prachtig. Leuke foto's van jullie, wat erg prettig is, want als wij de verhalen lezen, is het soms zo onwerkelijk dat jullie zo ver weg zijn. De foto's maken het een beetje, ECHT !! Maak af en toe dat hoofd even leeg, want er moet nog veel meer in. Veel plezier en dank voor het verhaal, liefs en knuffels.

• 20 Februari 2014 - 14:26

Oma En Opa:

Wat een mooie reis.
    En het is allemaal zo goed weergegeven.
    Of we het zelf meemaken.Compliment.
    veel plezier,
    Oma en Opa

• 22 Februari 2014 - 00:02

Herman & Marjo:

klinkt allemaal super gaaf ben gewoon jaloers op jullie. Lekker mooi weer en het avontuur.
    Nog veel plezier en we zijn benieuwd naar het vervolg. liefs en een dikke knuffel.

• 22 Februari 2014 - 00:02

Herman & Marjo:

• 22 Februari 2014 - 02:39

Ron:

Ik ben verbaast dat jullie nog tijd hebben om zoveel neer te pennen. Hele mooie foto's! Met de darmen nog steeds alles OK?

• 22 Februari 2014 - 14:55

Jim Dijkman:

hoi hopelijk gaat het goed. Ik was net foto's aan het bekijken en ik zag een fruit soort dat rood was met groene stekels. Dat is best grappig want die heb ik op me mobiel gezien en hij heet Drakenvrucht.

Noch veel plezier :) gr Jim

• 23 Februari 2014 - 21:04

Opa En Toos:

hallo lieve allebei!
    Dank voor het verslag en wat een leuke en duidelijke foto's!!
    Wat fijn dat jullie ons zo laten mee"kijken"..
    Hier moeten we weer een beetje afkicken van het vele schaatsen met de vele medailles!
    Zal wel lukken want het lijkt hier wel lente buiten!
    Lieve groetjes met dikke kus van ons.

• 27 Februari 2014 - 18:51

Opa En Toos:

lieve Nicky:
    Alvast VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!
    wat ben je ver van je geboortegrond verwijderd, nu 23 jaar geleden!
    Karlijn: ook jij van harte mee-gefeliciteerd met Nick!
    Jullie zijn geloof ik alweer verder getrokken per trein op weg naar Laos?
    Heb het goed, zie veel, geniet nog meer! en maak mooie foto's! Wij
    heffen het glas op jullie gezondheid!!!!! liefs van ons. xx

• 28 Februari 2014 - 23:01

Anneke, Bernd En Sanne:

Lieve Nicky, gefeliciteerd met je verjaardag. En wat een mooie manier om het daar te vieren!
    Zag een leuke en mooie foto van jullie op de olifant. Wat een belevenis.

• 28 Februari 2014 - 23:43

Bernd:

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeerd!

• 01 Maart 2014 - 23:12

Yvonne:

Hoi Nickyh en Karlijn, Wat geweldig allemaal, blijf maar genieten. We leven met jullie mee en ik denk dat de meesten jaloers zijn op jullie :) Tante Jose vertelde me van jullie blog en zo kan ik het ook mee volgen.
    Groetjes uit Rhodos van Tante Yvonne en haar mannen.