Vervolg Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicky en Karlijn - WaarBenJij.nu Vervolg Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicky en Karlijn - WaarBenJij.nu

Vervolg Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Karlijn

11 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Hier zijn we weer!

Na even bijgekomen te zijn, zijn we 's avonds toch maar opzoek naar iets te eten, niet alles ruikt even fris en al helemaal niet alles ziet er even fris uit. Zeker de tentjes aan de straat hebben al het eten in de zon liggen met vliegen erop. Uiteindelijk toch nog een kraampje gevonden met een aardig Thais stel. Hier hebben we lekker een noodle soepje gegeten.

De eerste dag in Bangkok hebben we het rustig gehouden, toch best vermoeiend zo'n lange vlucht.
Na de eerste nacht goed slapen zijn we naar de weekend market geweest. Deze was vlak bij ons hostel en we hebben ons laten vertellen dat er wel 15.000 'kraampjes' staan (sommige kraampjes zijn niet meer dan een mini tafeltje en een kinderstoeltje erachter).
's Avonds wilden we naar Blue Sky, één van de hoogste wolkenkrabbers hier, de taxi chauffeur verstond ons niet goed en bracht ons naar Baiyoke Sky Tower. Uiteindelijk niks aan de hand want ook hier hadden we prachtig uitzicht op de stad!(uiteindelijk kwamen we er achter dat dit het hoogste gebouw is in heel Thailand!) Het werd al gauw donker dus we hebben ook nog kunnen genieten van alle lichtjes.

Zondag zijn we naar Wat Pho geweest, hier ligt de grote gouden liggende Buddha, heel indrukwekkend om te zien! Ook dachten we dat deze tempel maar een half uurtje lopen vanaf de Sky Train was, dit bleek helaas 2 uur, terug toch maar een tuk tuk genomen.
's Avonds hebben we het nog even rustig aan gedaan en hebben we ons eerste biertje gedronken op het dakterras van ons Hostel.

Gisteren zijn we naar een grote shoppingmall geweest, hier heeft Nick een dunne linnen broek gekocht en ik ook een lekker los broekje voor als we ergens een tempel in moeten met een lange broek (is een stuk aangenamer dan een spijkerbroek!).
Vanaf daar zijn we naar het treinstation gelopen om kaartjes te kopen voor onze treinrit naar Phuket van vandaag.
Om onszelf even te verwennen zijn we 's avonds gaan eten bij een Japans restaurant bij ons in de straat. We kregen een soort gourmetstel waarop we dunne plakjes vlees konden bakken en we hebben heerlijke sushi gegeten. Ons buikje lekker rond gegeten, zoveel hadden we in dagen nog niet gegeten.

Vandaag zijn we 's ochtends nog naar Grand Palace geweest, wauw wat een mooi paleis! Heel veel mooie versieringen en echt giga groot. Dat is toch wel een hele mooie afsluiter voor Bangkok.

We gaan zo nog even lekker douchen voordat we om half 8 vanavond de trein instappen om naar Phuket te gaan, hier blijven we waarschijnlijk een dag of vier.

De foto's van Bangkok komen er morgen bij! Nu nog even geen tijd voor, dat heb je hè met traag internet ;)

Groetjes en jullie horen snel weer van ons!

Humpie en Dumpie.

• 11 Februari 2014 - 12:58

Inge:

Hoi lieve Karlijn en Nicky,
    Zo te lezen hebben jullie de eerste mooie ervaringen al binnen :-)!! Als je je af en toe laat verrassen kom je op de mooiste plekjes. Geniet ervan :-)!!!
    Dikke knuffels!!!!!!!!

• 11 Februari 2014 - 14:25

Leen En Gon:

Hoi hoi, wat hebben jullie al veel te vertellen na een paar dagen. Dat betekent al veel gelopen ...
    We zijn benieuwd naar de foto's. Zo'n groot gouden beeld van een boeddha (verlichte), lijkt mij zo overweldigend, dat je de essentie (eenvoud en geweldloosheid ) bijna zou vergeten. Maar dat is een westerse benadering (ik dus) denk ik. Jullie beschrijven het allemaal heel beeldend, dus wij reizen gewoon een beetje mee met jullie! Veel geluk en plezier verder, wij kijken uit... liefs.

• 11 Februari 2014 - 17:40

Thamar:

GAAAAFF HOOR! geniet ervan xx

• 11 Februari 2014 - 22:25

Berrund:

Tjee, wat spannend weer allemaal. Ik was even bang dat balyoke tower geen echte toren zou zijn, maar een lokale "dans" tent, want leer mij de taxichauffeurs kennen ( of is dat beroepsdeformatie?)
    Have fun!

• 12 Februari 2014 - 16:11

Jessemy:

Klinkt super goed allemaal nu lekker naar Phuket en genieten van de shemales ;-)

• 13 Februari 2014 - 14:52

Inge:

Hoi lieverds, wat een gave foto's!!!! Helemaal top!! Wat een uitzicht vanaf de 83e etage. En gelukkig ook weer lekker eten mmmmm! Heel veel plezier!! Dikke knuf!!

• 13 Februari 2014 - 21:47

Opa En Tante Toos:

lieve allebei!
    Jeetje wat een hoogte! En wat veel hoge flatgebouwen..eigenlijk dacht ik dat er in Bangkok alleen maar paleizen en tempels waren... Naïef hé? Zijn jullie zolen al beetje gesleten?? Wat indrukwekkend die gouden Boeddha! En wat een devotie bij die mensen op de grond.. Jammer dat er toch ook weer kanonnen staan
    opgesteld... Maar ja.. zo gaat het hé? Nu zijn jullie aan het strand.. lekker genieten!! Veel plezier verder
    en lieve groetjes vanuit nederland dat goud kleurt van alle medailles van de schaatsers!! xx

• 16 Februari 2014 - 10:10

Esmée (nichtje) :

Heee, Nicky & Karlijn. Het klinkt zo gaaf allemaal en ik ben ook harstikke jaloers. Geniet ervan!
    xxx

• 16 Februari 2014 - 10:13

Merel:

super leuke dingen meegemaakt! nog heeeel veel plezier
    (die linnen broek staan jullie vast leuk ;))
    xxxx